Thursday 15 January 2009

# 211 - Against All Odds - Punk Roots (2006)




"Against All Odds wywodzi się z klimatów anarcho-punkowych. Mimo, że w roku powstania kapeli (styczeń 1993) każdy z nas słuchał dziesiątek różnych grup, od Poison Idea, 7 Seconds, Spermbirds, Chumbawamba, Minor Threat, Dead Kennedys, Bad Brains, Agnostic Front, Chaos UK, po Joy Division, Primus czy Izrael, to siłę i przekonanie punkowe czerpaliśmy z Crass i z Conflict. Nazwa kapeli bezpośrednio nawiązuje zarówno do płyty Conflict, jak i do naszych pragnień, by żyć i trwać w tym, co jest nasze, mimo wszelkich przeciwności
. Tożsamość AAO rozwijała się przez lata grania i przez dłuższe lata nie-grania. Od tekstów anty-wszystko, po afirmację własnych błędów, od atakowania religii, po pytania wprost o istenienie Boga. Wszystko widzialne było w tekstach .... i jest nadal, bowiem pisane są one nieustannie.

Kiedy powstawał zespół, pragneliśmy grać, przede wszystkim grać. Łączyła nas pasja, wspólne kapele, ten sam zapał i ta sama energia. Na scenie byliśmy dzicy. Nic nowego - taki po prostu jest punk. Obecnie nie gramy koncertów, lecz nagrywane są utwory, pisane są nowe teksty. AAO ma 15 lat, i nieraz często niezależnie od wszystkiego, podąża przed siebie ku niesprecyzowanym horyzontom, wsłuchując się we własny język. Był czas fascynacji Conflictem i Crass, to prawda. I to pozostanie mocno wkorzenione w tożsamość i charakter Against All Odds. Lecz to tylko część historii naznaczonej wpływem anarcho-punka. Część druga, myślę że o wiele ważniejsza, bowiem dzisiejsza, dokonuje się właśnie teraz, teraz. To jest swój własny wyraz i doświadczenie tego, czym rzeczywiście punk jest: twórcze i szczere życie mimo przeciwności."

Against all odds - Punk roots (2006)

Stronka: http://www.lifesong.pl/index.php?page=against-all-odds

3 comments:

Anonymous said...

Jesteście super i wgle mam 22 lata...rocznik 89 od kiedy was uslyszalem to drgnelo mnie tak bardzo i pomyslalem ze tak nie da rady...musze słuchac was was przekaz jest cudny opieram na nim swoje wartosci...dzis dobijają mnie rozne sprawy chce byc wolny ale nie wiem dlaczego kilka innych zeczy nie pozwala mi wlasnie nim być,,kims wolnym''cos czego nie odbierze mi nikt jest tak trudno dostepne w dzisiejszym swiecie...w pogoni za kasą czlowiek wyprawia glupie zeczy...a ja nie che ja chce zyc i byc tym kim chcialem byc od zawsze ;]czy jest to mozliwe ;<

Anonymous said...

A ja mam prawie 4 dychy i nie myślałem że odkryję jeszcze polską kapelę punkową przy której będę miał ciary po plecach. A tak jest przy płycie "Jedno życie" tego zespołu. "Punk Roots" też dobra tylko za krótka. Szkoda że teraz już nagrywają mniej czadowo - tamte kawałki rozwalają i muzycznie i tekstowo!

Seba

kolobky said...

AAO zaczęło znów grać i szykuje się na koncert w Gliwicach; kawałki głównie z Punk Roots i Jedno życie. Wszystko gra :). Pozdrawiam bardzo. Wojtek/AAO